Saturday 18 April 2009

KATA2

Bukan mudah memiliki apa yang diingini dalam hidup..selagi ia masih berada dalam genggaman..hargailah dan syangilah ia dengan seikhlasnya..krana penyesalan sudah tak berertiketika kita kehilangannya.

Ada masa kita perlu menangis agar kita tahu dunia ini bukanlah hanya untuk ketawa, ada masa kita perlu ketawa agar kita tahu bertapa pentingnya setitis air mata, dan ada masa kesunyian membuat kita tidak akan pernah lupabertapa bernilanya seorang TEMAN ibarat PERMATA YANG BEHARGA.

Kalau rasa sedih pandanglah langit , ingatlah ALLAH masih ada. Kalau rasa resah, renunglah dasar hati, yakinlah ALLAH mencipta kesudahannya. Kalau rasa tersisih, lihatlah purnama di malam hari, yakinlah ALLAH tak kan membiarkan kita sendirian mengharungi cabaran hidup ini.

“Jangan biarkan jiwa anda kosong. Penuhkan lah dengan zikir padaNya. Jika tidak kita akan diresapi dengan godaan yang mengalpakan, melalaikan, merosakkan, mengecewakan seterusnya menggagalkan kehidupan kita. Tunduklah hatimu padaNya semoga anda bahagia”. (ust. Nazirin)


Moga Allah redha..InsyaAllah ^_^

No comments: